February 20, 2012

sydney tourismus

Mandag stod på shopping, rundt omkring i byen, i byerne uden for byen og i disses udkanter, over alt hvor man ser, er der rig mulighed for lige at bruge lidt ekstra dollars - og det ved at shoppe i Australien netop nu, er at det er tid til end of sales!!! Der er masser af nye efterårs og vintervare på vej ind i butikkerne - aka, mere t-shirts end tanktoppe... - anyways, her er niceness billeder fra en herlig vintagebutik, som faktisk er den første butik jeg har været inde i her ude hvor ekspedienten ikke har over small talket med mig - DET skørt!!!! Og en pyjamas butik der faktisk selv til mænd er ret sej, meget leissure og sporty puttet ind i en dosis Alice in Wonderland...




På vores vej mødte vi også denne lille fine sag... overvejer lidt om jeg skal have en sådan på min nye altan?!!


Hjemme i vores resort ventede vi spændt på vores vært Ian skulle komme hjem, den stod nemlig på Australsk BBQ og hvis der er noget vi godt kan li' i Australien, så er det kød! Kød, kød, KØD!!!! Ian har sjovt nok udover en forkærlighed for god mad, også en kærlighed for vin. Så i går tog vi på vin-tur i Sydney, i dag evt. Melbourne og nok også Tazmanien - som han mener er det nye vin område!!! Og selvfølgelig vaer der bær og is til desert - og herude er is noget af en luksus, der er både afgifter på og nok noget med temperaturen at gøre ligeså, kunne jeg forestille mig. Uanset hvad: MUMS.




I dag stod Cille og jeg tidligt op, præcis kl. 08:00 kunne vi logge på RMITs intranet og lægge vores skema, for det kommende semester. Dette kræver en del forarbejde, hvilket vi DMJX studerende på INGEN måde er vant til, så det var lidt stressende. At vi så først kunne komme igennem ved en ca. 08:30tiden, var kun endnu mere stressende. MEN, jeg fik mine fag som jeg ville, så Asian Studies, Packaging og Media Planning + bonusinfo: jeg kommer til at gå i skole halvanden dag om ugen. Men det skal blive SÅ sejt, glæder mig MAX til om en uge og komme i gang. Herefter tog vi igen ind til byen, forbi nogle mindre by ikoner, gik en dejlig lang tur rundt vandet og div. parker og fandt denne lille mad vogn, Harry's der sælger kød tærter, som er Aussiernes hot dogs og denne udgave er med ærtemos, SÅ lækkert.




Efter en skøn frokost tog vi mod Newtown som er Sydneys Nørrebro/Nord Vest, sjovt nok, bare MEGET sejere!!!! Der er FYLDT med farverige huse, vintagebutikker, fine, små og hyggelige cafeér, en masse lebber, der åbenbart har besluttet sig for at denne bydel er deres og informativ grafitti ikke mindst. Her skal bvi klart tilbage til en af dagene. 




Nu er Ian netop kommet hjem, den står på lasagne og salat, tidligt i seng, for i morgen, skal vi på stranden, ahhh....have en lækker dag, hvor end du er!!

No comments: